lørdag 4. juli 2009

Nok vann i andedammen

Det var først bare to måker, nå er det 6!!!! Vakre hvite fugler men for noen bråkebøtter!!! Særlig kl. 0500 om morgenen. Det tyder på at det er nok vann i andedammen.-) Liker ikke at de sitter på gjerdet og glor på de seks små røde gullfiskene jeg har sluppet ut i dammen......Det har blitt et sånnt love/hate forhold. Føler meg litt beæret over at de har slått seg til på gården min, men gud, hvorfor måtte du lage de såååå noisy!??? Når jeg ser de hvite vingene som seiler over gården i sirkler får jeg en slik fredsdue følelse, ....helt til de åpener nebbet.

Litt av og på søvn, men jeg sov faktisk til halv tolv i dga! Jeg tror ikke det har skjedd siden jeg var 15 år! Sabat og stillhet. Ingen forpliktelser. Det føles litt rart, men utrolig godt. Tina var ppe med et muntert smil og glade ord. Jeg føler velsignelsene bare regne over meg idag. Jim sendte et nydelig bilde fra fjellet der han har sabbatsfri i dag.

Etter frokost og småprat dro Tina til venenr for å spille beachvolleyball. Jeg og Barney tok runden med dyr og fugler og fant en deilig stol i skyggen. Kjente at jeg savnet menigheten på Jessheim når jeg fant roen, og sendte en sms til dem alle. Det blir stadig flere å sende til. Gud er god!

Hadde tenkt å slippe emu kyllingene ut på gresset som vanlig, men orket ikke amset. De er sååå nyssgjerrige og fryktelig innpåslitne. I all god mening- men idag er det min dag. De fikk mat og vann og to trillebårer pent stablet opp til gjerdet så de ikke skulle hoppe over. De største hopper faktisk en havlmeter nå for å komme ut til kløverenga!

Sitter her og drikker SuperGreens fra Innerlight og føler meg sunn og frisk. Mine bønner går til min gode veninne Ragnhild. å Gud, kan du ikke røre ved henne med din finger. Si et ord, og la henne bli frisk!!!! ? Men i oppriktighet må jeg si; Din vilje skje. For du er god.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere