onsdag 24. juni 2009


Ja, så har også jeg min egen blogg. Datteren min Tina hjalp meg igang.  Har aldri tenkt på at det kunne være interessant for andre å lese om alle aktivitetene og tankene mine, men her skjer det MYE, så kanskje det kan være et tilbakeblikk også for meg selv:-)

Er egentlig mest vant til å beskrive Jim sine krumspring, for det er de folk spør etter. Hva gjør han nå da?! Idag har han f.eks. laget en sjøorm som er flere meter lang. Laget av traktorhjul. og spraymalt sine meter store cowboyhatter laget i skumgummi. Han er så utrolig kreativ og morsom og lett å fortelle om, så det skal bli en utfording for meg å skrive litt fra eget liv. Men helt Jim fri zone kommer dette aldri til å bli, for han ER en stor del av livet mitt. Og jeg er veldig glad i ham! Og det hjertet er fylt av, flyter munnen (eller tastaturet) over med! 

Har egentlig hatt en litt rolig dag i dag. Og det har vært godt å lade opp litt, for i morgen kommer det 70 unger til gården fra en skolefritidsordning.

Dagen startet med frokost ute i hagen. Jim slapp alle tolv emukyllingene ut på gresset og da var freden brått over. De er så nyssgjerrige, så de nappet i både ermer og tær og knapper og hårstrå både her og der. Litt festlig til å begynne med, men fullstendig ulidelig vondt og irriterende etter en stund. De tar ikke et hint heller om du leder  dem bort! Vi rømte ned til andedammen i Edel's Hage , et lite paradis som Jim laget til meg i 20 års bryllupsdagsgave i fjor. 

Etter frokosten kjørte vi om kapp med fjernstyrte båter innkjøpt fra Europris. Eh.....kappløp var kanskje å ta i litt, for fjernkontrollene tok over styringa for hverandre. Men moro var det! Og Jim fabulerte på om vi burde la ekkorna våre få seg en kjøretur. Vi lot heller de innpåslitne emu barna få en svømmetur og kastet dem uti vannet en etter en. De elsker å svømme, men var raskt oppe igjen. Endene var lettere sjokkskada etter alt besøket, og dukket gdot ned i det lange gresset på "øya" si. 

Dagen gikk med klesvask og husvask, regninger, mating av dyr og evindelig vann bæring. Før Blika (Islandshest) kom tuslende inn på kjøkkenet- vel på kjøkkentrappa hvertfall- med Julius (nordlandshest) hakk i hæl. Så var det fram med fjellsko og hansker og reparere gjerdet. For N'te gang i sommer! Gikk og nynnet på en sang og kom ikke på før mot slutten at det var Øystein Sundes sang "Hest er best på maten.......". Nå er jeg bortimot totalt vegetarianer, og jeg elsker mine hester, men det var nok underbevisstheten som tok over litt for irritasjonen over disse Hudini-aktene som hestene holder på med. 

Fant noen skikkelig bra kløver områder og fikk plukka masse til kaninene. Det ble mange etter at Jim bråslapp ei ned til hannene for å si farvel til en kunde. Hun fødte åtte små kaninunger i går og er akkurat ferdig å amme sitt forrige kull på tre! 

I kveld fant jeg et egg i buret til Nymfeparakittene mine. Så nå har jeg ordna rugekasse til dem og dekket den til med blader for å gjøre den litt privat. Kanskje de har blitt påvirket av all klukkingen fra kyllingene mine i buret under dem:-)  Dvergpapegøyen min  legger egg hele tiden, men hun har ikke noe make stakkars, så der blir det aldri småfugler. 

Espen og jeg avsluttet dagen med en tur til Veslesjøen. En deilig liten oase midt i skogen over Årnes. Det var ennå folk der- noen badet, andre luftet hunder, noen speidere satt og prata. Stille stemning i skogens ro. Espen og jeg kjørte båt på vannet. Og la planer for sommeren. 

Vi fikk myggstikk begge to. NÅ er det sommer.

1 kommentar:

  1. Det er helt genialt, sitter her og ler. Du skriver kjempe bra moms. Fortsett å skrive! ;-)

    SvarSlett

Følgere